دانش‌جوی حرف‌دار

آن‌چه می‌فهمم، می‌نویسم

دانش‌جوی حرف‌دار

آن‌چه می‌فهمم، می‌نویسم

سلام خوش آمدید

کنسرت در شهر مقدس قم

شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۱۷ ق.ظ

بیش از سه‌چهارم عمر دولت محترم را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد: «قُمپُز»(1)

از برجام و برنامه‌ی ششم و سبک جدید قراردادهای نفتی و اقتصاد مقاومتی و کارت سوخت و ... که بگذریم، قامت راست کردن دولت برای «کنسرت» را کجای دلمان بگذاریم؟

 عجالتا دو پیشنهاد را باهم مرور کنیم:

  1. اول پیشنهادی است برای کمتر از 10 سال دیگر، چنین روزهایی، 1404! که (احتمالاً) پایان برنامه‌ی چشم‌انداز «20»ساله‌ی نظام است و عدل پایان کار دولتی که خدا می‌داند کیست! با سنتی که دولت از خود به یادگار گذاشته، دومینویِ «تقصیر قبلی‌ها» تا آنجا هم خواهد رفت و برنامه‌‌های کلان نظام را به سُخره خواهد گرفت. پیشنهاد این است که دولتِ آقای روحانی در پایان کار خود با بنیان نهادن سنتی حسنه، گزارشی رسمی و مکتوب مبتنی بر داده‌های باز (2) به مردم ارائه کند. وجه ممیزه‌ی این گزارش‌ هم صحت‌سنجی آن توسط «عمومِ مردم» و ارائه پیشنهاد‌های اصلاحی و تکمیلی به دولت بعدی توسط مردم است(3). گزارشی که حتماً در قرنِ بعدی به دادِ آبروی حضرات خواهد رسید؛ اگر از تاریخ و شمشیر تیزش بترسند.
  2. دوم اما در مورد کنسرت‌هاست. قبول! کنسرت جزء حقوق شهروندی «همه‌ی» مردم ایران است (که هست!) و خراسان و غیر خراسان ندارد. اما چرا تبعیض؟ مگر مردم قُم دل ندارند؟ کنسرت جزء حقوق شهروندی و آزادی اجتماعی مردم بزرگوار قم نیست؟ دولتِ ما هم که اصلاً اهل «قمپز» و «تبعیض» نیست. پس بسم‌الله: «از امروز برای برگزاری کنسرت در شهر مقدس قم هم اقدام کنید.»

1: «قمپز» را در واژه‌یاب ببینید: vajehyab.com/?q=%D9%82%D9%85%D9%BE%D8%B2

نظرات (۲)

  • ...:: بخاری ::...
  • همایونی از طرف مردم قم، تایید می نماید.
    #قمپز است آقا.
  • محمد صابر نی ساز
  • سلام برادر

    به پیوندهام اضافه شدی
    پاسخ:
    سلام صابرُنا!

    افتخاری است...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">